۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۹۱۱۶۱

خاطره‌ای از آیت الله شاهرودی | "ما کاره‌ای نیستیم"

خاطره‌ای از آیت الله شاهرودی |
رفتم بالای مجلس نشستم که قرار بود آیت الله هم بیاید، محافظشان هم نشسته بود و تصور می‌کردم، وقتی ایشان بیایند من را کنار خواهد زد.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدهادی سمتی، نویسنده و پژوهشگر حوزوی در نوشتاری به بیان خاطره ای از حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی(ره) پرداخت که در ذیل می خوانیم.
 
مرحوم آیت الله شاهروی هرسال در اواخر محرم مجلس روضه داشتند. حدود پنج سال قبل شبی در مجلس روضه ایشان شرکت کردم. بعد از پایان برنامه برای صرف شام وارد بخش دیگری از دفتر ایشان شدیم که خودشان هم همانجا غذا می‌خوردند.
 
رفتم و بالای مجلس که قرار بود ایشان هم بیاید نشستم. محافظشان هم نشسته بود و تصور می‌کردم، وقتی ایشان بیایند من را کنار خواهد زد، اما چیزی نگفت و دقیقا کنار ایشان بودم.
 
به محافظ گفتم اگر از ایشان بخواهم که به خرما دعا بخوانند این کار را انجام می‌دهند؟ گفت: من تا به حال ندیدم و بعید می‌دانم.
 
همین جا باید بگویم که قبلا شنیده بودم ایشان فردی کتوم هستند، ولی هیچ چیزی از خود بروز نمی‌دهند و اگر کسی دنبال مسائل عرفانی باشد به این سادگی نمی‌تواند از ایشان مطلبی دریافت کرد.
 
به هر حال به مرحوم آیت الله شاهرودی گفتم حاج آقا اگر امکان دارد به این چند دانه خرما دعا بخوانید.
 
ایشان گفت ما کاره‌ای نیستیم و بروید در خانه حضرت معصومه سلام الله علیها، ولی پذیرفت و فرمود حالا چرا فقط چند دانه خرما؟ همه را ببرید و بعد هم دعایی خواندند و من هم با خودم به منزل بردم.
 
نکته دیگر این است که در همان دیدار کوتاه که اولین و آخرین بار بود به وضوح مشاهده کردم که بر خلاف برخی شخصیت‌های مذهبی و سیاسی که هیبتی دارند و مانع از ارتباط گیری صمیمی می‌شود، ایشان چنین نبود و خیلی ساده و معمولی صحبت می‌کرد و با شاگردان و دیگران هم کلام می‌شد. اَلّلهُمَّ اجْعَلْهُ عِنْدَکَ فی أعْلی عِلِّیِّینَ وَاخْلُفْ عَلی أهْلِهِ فی الغَابِرِینَ وَارْحَمْهُ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِین./918/ز504/س
محمدهادی سمتی
ارسال نظرات